Warunki sprzedaży
- 1. UMOWY ILOŚCIOWE W przypadku umów ilościowych różnice mogą wynosić +/- 10% w stosunku do uzgodnionej ilości, zarówno co do ogólnej liczby jak i uzgodnionej klasyfikacji.
- 2. ŚCINANIE/WYCINKA Producent przeprowadza ścinanie/wycinkę w odpowiednim czasie przed datą dostawy mając na względzie uzgodnione terminy i jakość w ramach wytycznych branżowych dotyczących przygotowania produktu. Należy jednak mieć na względzie, że zbyt wysoka temperatura, silne wiatry lub inne warunki pogodowe mogą uprawniać producenta do zmiany tego okresu przygotowawczego. W przypadku gdy wycinka choinek bożonarodzeniowych może być prowadzona od 15 listopada, producent może zapewnić gwarancję braku utraty igieł. W przypadku gdy kupujący żąda wcześniejszej dostawy, co oznacza wycinkę drzew bożonarodzeniowych przed 15 listopada, kupujący ponosi ryzyko utraty igieł na skutek przedwczesnej wycinki.
- 3. KLASYFIKACJA Cały proces przygotowania przebiega zgodnie z obowiązującymi zasadami i przepisami klasyfikacji europejskiej.
- 4. INSPEKCJE W przypadku gdy kupujący chce przeprowadzić inspekcję zakupionego towaru przed ścięciem/wycinką, powiadamia on o tym fakcie producenta z odpowiednim wyprzedzeniem tak, aby umożliwić dotrzymanie terminu dostawy. Producent jest zobowiązany do pokazania kupującemu całego drzewostanu z którego pochodzą zakupione drzewka.
- 5. DATA DOSTAWY Strony umowy przestrzegają uzgodnionych ilości i dat dostawy. Odstępstwa są dopuszczalne wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu pomiędzy producentem i kupującym w formie pisemnej. Odpowiednie powiadomienie musi zostać przekazane z co najmniej dwudniowym wyprzedzeniem.
- 6. DOSTAWA ZAŁADOWANA NA SAMOCHÓD CIĘŻAROWY W SIEDZIBIE PRODUCENTA jest rozumiana jako dostawa po załadowaniu zakupionego towaru na drodze utwardzonej, po której mogą się poruszać bez problemów konwoje pojazdów o masie do 42 ton. Kupujący ponosi odpowiedzialność za transport, który jest na jego koszt i ryzyko. Ciężarówka musi być gotowa do załadunku, a czas załadunku nie może być dłuższy niż 4 godziny w przypadku załadunku luzem i 1 godzina w przypadku załadunku na paletach, przy czym czas jest liczony od momentu przyjazdu na miejsce. Czas oczekiwania, dodatek tytułem nadgodzin itp. jest na koszt kupującego. Towar jest ładowany według typu i klasyfikacji, w miarę możliwości na paletach. W ramach załadunku producent zapewnia niezbędną siłę roboczą. DOSTARCZONE BEZPŁATNIE DO SIEDZIBY KUPUJĄCEGO należy rozumieć jako dostawę po przybyciu do siedziby kupującego lub innego uzgodnionego miejsca. Kupujący jest uprawniony do zmiany miejsca dostawy z zastrzeżeniem, że producent nie ponosi z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów. Producent jest odpowiedzialny za transport i ponosi jego koszty oraz ryzyko do czasu zakończenia dostawy. Towar załadowany na palety musi zostać całkowicie rozładowywany z palet nie później niż w ciągu 48 godzin po rozładowaniu samochodu ciężarowego. W przypadku wcześniejszej dostawy roślin towar jest niezwłocznie rozładowywany z palet. Późniejszy rozładunek skutkuje utratą ewentualnej gwarancji producenta tytułem utraty igieł na skutek wcześniejszego cięcia/wycinki. O ile nie zostanie to uzgodnione inaczej, utylizacja opakowań transportowych (tj. palet, siatek, lin) jest na rachunek kupującego.
- 7. PRZENIESIENIE RYZYKA Po wykonaniu dostawy wszelkie ryzyko związane z zakupionym towarem przechodzi na kupującego.
- 8. SPECYFIKACJA WYSYŁKOWA Producent wystawia specyfikację wysyłkową, która zwiera szczegółowy opis ilości i typu towaru w związku z każdą indywidualną przesyłką. Jeżeli zostanie to uzgodnione, specyfikacja wysyłkowa może następnie zostać wysłana do kupującego.
- 9. PŁATNOŚĆ W przypadku nieterminowej płatności od dnia płatności naliczane są odsetki. Wysokość odsetek stanowi stawkę karnych odsetek obowiązujących w Polsce plus 5%.
- 10. REKLAMACJE Kupujący wnosi reklamację w związku z ewentualnymi błędami/brakami w formie pisemnej niezwłocznie, nie później niż 48 godzin od dostawy do miejsca prowadzonej działalności klienta, przy czym kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji na utratę igieł w dowolnym czasie, tj. później niż 48 godzin od dostawy, w przypadku gdy ma to miejsce niezwłocznie po stwierdzeniu utraty igieł. W przypadku gdy zakupiony towar ma poważne braki i gdy kupujący złożył pisemną reklamację w uzgodnionym terminie, kupującemu przysługuje prawo zwrotu dostawy. Koszty związane ze zwrotem towaru są dzielone pomiędzy kupującego i producenta. Wysokość żadnej reklamacji nie może przekraczać wartości zakupionego towaru.
- 11. MIEJSCE I PRAWO UMOWY W przypadku sporu co do klasyfikacji i innych kwestii powstałych na tle zakupionego towaru i producent i kupujący wyznaczą swojego rzeczoznawcę, a tak wyznaczeni rzeczoznawcy podejmują wysiłki w kierunku rozwiązania sporu. W przypadku gdy opinie rzeczoznawców nie doprowadzą do porozumienia pomiędzy stronami, spór zostanie przekazany do rozstrzygnięcia na drodze sądowej. Wszelkie spory rozstrzygane na drodze sądowej będą poddawane jurysdykcji sądów miejsca siedziby producenta zgodnie z prawem polskim.
- 12. SIŁA WYŻSZA W przypadku gdy w czasie dostawy powstają okoliczności, które uniemożliwiają dokonanie dostawy w uzgodnionym terminie, i w przypadku gdy te okoliczności są niezależne od producenta i nie dotyczą one sytuacji, którą można było w uzasadniony sposób przewidzieć w czasie podpisywania niniejszej Umowy lub też uniknąć w inny sposób, lub które producent mógł być w stanie rozwiązać, producentowi przysługuje prawo do przesunięcia terminu dostawy, jednakże nie później niż o 8 dni.